A webáruház használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a cookie-kal kapcsolatos irányelv értelmében, mely az adatvédelmi nyilatkozatban elérhető.
Ön itt jár: > Kezdőlap >

EZEKET FOGYASZD A SZELLEMI FRISSESSÉG MEGTARTÁSÁHOZ!

EZEKET FOGYASZD A SZELLEMI FRISSESSÉG MEGTARTÁSÁHOZ!

Ugyanúgy, ahogy testünk elfáradhat, agyunk energiakészletei is kimerülhetnek. Ezt a jelenséget szellemi fáradtságnak nevezzük, amely általában a különösen nagy szellemi igénybevételt jelentő időszakokban (pl. vizsgaidőszak), vagy az erős munkahelyi megterheltség hatására alakul ki. Agyunk karbantartására azonban nem csak emiatt van szükség, hanem az időskorban kialakuló szellemi hanyatlás (demencia) elkerülése és lassítása miatt is.

Miért alakul ki szellemi fáradtság?

A fáradtságnak többféle típusa lehet, azonban minden esetben egyfajta vészjelzésként tekintsünk rá, amellyel a szervezet figyelmeztet a túlterhelés veszélyére. A fáradtság oka általában az életmódra vezethető vissza, amelyet okozhat alváshiány, mozgáshiány vagy túlhajszoltság. Figyeljünk szervezetünk vészjelzésére, és pihenjünk, erősítsük immunrendszerünket vitaminokkal és ásványi anyagokkal!

Vitaminok és ásványi anyagok, amelyek fokozzák az agyműködést

Az agyműködés számtalan természetes módon fokozható.

B-vitamin az idegrendszer számára nélkülözhetetlen, hiszen szerepe van az üzenetek továbbításában, amelyet az agy küld az idegeknek. B-vitamint találhatunk a sötétzöld zöldségekben (spenót, spárga, saláta), a babfélékben és a tojássárgájában is.

Az E-vitamin különösen a C-vitaminnal együtt alkalmazva fejti ki jótékony hatását. Segít a mentális frissesség megőrzésében, valamint az időskori elbutulás (demencia) kialakulásának kockázatát is csökkenti. E-vitaminban gazdag étel a mustár, a spenót és a brokkoli, de az olajos magvak (napraforgómag, mandula) is nagy mennyiségben tartalmazzák a vitamint.

C-vitamin fokozza az immunrendszer működését és az egész szervezetre jótékonyan hat, sőt még az E-vitamin hatékonyabb felhasználásához is szükség van rá. Magas C-vitamin tartalmú étel a paprika, a citrusfélék, a brokkoli, karfiol és a káposzta.

Mit együnk a szellemi egészség fenntartásáért?

Megfelelő táplálkozással sokat tehetünk a szellemi egészségünkért. A spenót lutein tartalma jótékonyan hat a szellemi hanyatlás ellen. Az avokádó gazdag telítetlen zsírsavakban, amelyek az agy vérkeringését serkentik és az agyi erekre is jó hatással vannak. Hasonló hatással bír a cékla is. Az omega-3 zsírsavat tartalmazó ételek, mint a szardínia és a lazacjavítják a memóriát, és csökkentik a szellemi leépülés kockázatát. A bogyós gyümölcsök szintén fontosak az agyműködés szempontjából, ugyanis fogyasztásukkal lassítható a memória és a koncentráció hanyatlása.

Kerüljük a telített zsírokban gazdag ételek fogyasztását, mivel ezek beszűkítik az agyat ellátó artériák üregét, így az agy oxigénellátást is negatívan befolyásolják!

Étrend-kiegészítők a memória javítására

ginkgo biloba kivonatot tartalmazó készítmények hozzájárulnak a memória és a koncentrálóképesség megőrzéséhez, az agy egészséges vérkeringéséhez és a szellemi frissességhez. A magnéziumot is tartalmazó készítmények ezen túl részt vesznek az idegrendszer kiegyensúlyozott működésében, a lelki egyensúly fenntartásában és a fáradtság csökkentésében.

Szintén hatékony segítséget nyújtanak a halolajat tartalmazó készítmények, amelyek hozzájárulnak a normál agyműködés fenntartásához.

ginzeng tartalmú étrend kiegészítők közreműködnek a normál vérkeringés fenntartásában, így hatással vannak az agy teljesítményére és a reakcióképességre. A ginzeng és a magnézium együttes hatása stresszellenes kiegészítő hatást is kölcsönöz.

Agytornával a szellemi egészségért

Az agytornának sokféle módja létezik, azonban mindegyik kiválóan alkalmazható elménk karbantartására és a szellemi frissesség megőrzésére. Olvassunk, tanuljunk meg minden nap egy új szót, fejtsünk keresztrejtvényt, játszunk sudokut vagy memóriajátékot!

Már napi 20 perc is elég a memória tornáztató feladatok elvégzéséhez, hogy fokozódjon a résztvevő agyterületek vérellátása és ezzel javítsuk és fenntartsuk a szellemi frissességet!