A webáruház használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a cookie-kal kapcsolatos irányelv értelmében, mely az adatvédelmi nyilatkozatban elérhető. Megértettem
Termékek Menü
0

Ingyenes házhozszállítás 10000 Ft felett

Általános Szerződési Feltételek

www.vitapack.hu

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

Jelen Ászf hatálya Szolgáltató weblapján (https://www.vitapack.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki.

Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról:

https://vitapack.hu/aszf

és letölthető az alábbi linkről:

https://www.vitapack.hu/custom/patikaklub/image/data/Let%C3%B6lthet%C5%91%20anyagok/%C3%81ltal%C3%A1nos%20szerz%C5%91d%C3%A9si%20felt%C3%A9telek.pdf

Tájékoztató gyógyszerek megrendelésével kapcsolatos különös tudnivalókról

  1. Interneten keresztül csak vény nélkül kiadható, közfinanszírozásban nem részesülő, Magyarországon engedélyezett készítmények igényelhetők. A készítmény használata előtt konzultájon orvosával, gyógyszerészével, valamint olvassa el a betegtájékoztatót, használati utasítást.

  2. Interneten gyógyszert csak 14 éven felüli személy rendelhet. A gyógyszer kiszolgáltatója - saját eljárási jogosultságának kérésre történő igazolását követően - életkorának hitelt érdemlő igazolására hívhatja fel a gyógyszert kiváltani, vásárolni kívánó személyt. Az életkor megfelelő igazolásának hiányában a gyógyszer kiszolgáltatását meg kell tagadni.

  3. Az internetes szolgáltatónak minden esetben ellenőriznie kell, hogy az adott gyógyszer a címzett országának jogszabályai szerint forgalmazható-e. A webshopból történő megrendelés esetén kizárólag magyarországi szállítási cím adható meg.

Szolgáltató adatai

Felhasználó tudomásul veszi és elfogadja, miszerint a webshopon keresztül megrendelhetők mind Cg.05-09-014757 cégjegyzékszámú SZINVAPARK PATIKA Gyógyszerkereskedelmi Egészségügyi Korlátolt Felelősségű Társaság (3527 Miskolc, Bajcsy-Zsilinszky u 2-4.), mind a Cg.05-09-022954 cégjegyzékszámú SZENT ANTAL PATIKA Gyógyszerkereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság (3530 Miskolc, Széchenyi utca 70.) által forgalmazott termékek.

Felhasználó a megrendelést megelőzően, a személyes átvétel megjelölésénél dönt arról, hogy az adott terméket melyik fenti szolgáltatótól rendeli meg. Szolgáltatónak így az adott termék vonatkozásában az a jogi személy minősül, aki a megrendelés során személyes átvétel megjelölése esetén feltüntetésre kerül, amelynek vonatkozásában Felhasználó kijelenti, hogy bármely fenti szolgáltatóval történő szerződéskötést akaratával egyezőnek tekinti. A Szolgáltatók megnevezése a továbbiakban jelen ÁSZF során Szolgáltató vagy Szolgáltatók. Szolgáltató alatt minden esetben a megrendelést teljesítő jogi személyt kell érteni.

A Szolgáltatók adatai:

  1. A szolgáltató neve: Szent Antal Patika Kft.
    A szolgáltató székhelye: 3530 Miskolc, Széchenyi u. 70.
    A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: patikaklubmagazin@gmail.com
    Cégjegyzékszáma: 05-09-022954
    Adószáma: 20355182-2-05
    Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Miskolci Törvényszék Cégbírósága
    Telefonszáma: 46/509-230
    Adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH-91161/2015., NAIH-91162/2015., NAIH-109566/2016
    A szerződés nyelve: magyar

    Működési engedély száma: GYF-19250-4/2013
    A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe: Webshop-Experts Kft. (4028 Debrecen, Kassai út 129. III. em. 301-308., adószám: 13663982-2-09, KSH-szám: 13663982-6209-113-09, e-mail: kapcsolat@webshopexperts.hu )

  2. A szolgáltató neve: Szinvapark Patika Kft.
    A szolgáltató székhelye: 3527 Miskolc, Bajcsy-Zsilinszky u. 2-4.
    A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: patikaklubmagazin@gmail.com
    Cégjegyzékszáma: 05-09-014757
    Adószáma: 14090712-2-05
    Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Miskolci Törvényszék Cégbírósága
    Telefonszáma: 46/506-563
    Adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH-91164/2015., NAIH-91163/2015., NAIH-109567/2016
    A szerződés nyelve: magyar
    Működési engedély száma: GYF-22570-5/2013
    A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe: A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe: Webshop-Experts Kft. (4028 Debrecen, Kassai út 129. III. em. 301-308., adószám: 13663982-2-09, KSH-szám: 13663982-6209-113-09, e-mail: kapcsolat@webshopexperts.hu)

Alapvető rendelkezések:

  1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire, valamint a jelen ÁSZF-ben említett, speciális jogszabályokra. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

  2. A jelen Szabályzat 2015. szeptember hó 1. nap napjától hatályos és visszavonásig, illetve módosításig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalakon közzéteszi. Felhasználók a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás, a böngészés, illetve megrendelés időpontjában hatályos tartalommal automatikusan érvényes.

  3. Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a webshopnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére. Felhasználó a rendeléssel is kifejezetten elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát.

  4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. 

Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

  1. A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

  2. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását (esetlegesen betegtájékoztatót), a választható kiszereléseket és bruttó vételárat, valamint a termékekről fotót jeleníthet meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt. A közzétett termék leírások csak tájékoztató jellegűek, teljes körű információt a gyártó, avagy importőr honlapján érhetnek el. A feltüntetett árak szintén csak tájékoztató jellegűek, nem minősülnek ajánlattételnek, a tényleges árnak a visszaigazolásban megjelölt összeg minősül.

  3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról. 

Rendelés menete

  1. Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba, és megkezdheti a vásárlást. Felhasználó a regisztráció során a mindenkori adatkezelési tájékoztatóban meghatározott adatok megadására köteles.

  2. Felhasználó a megvásárolni kívánt kiszerelés melletti termék, termékek darabszámát beállítja.

  3. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát arra rákattintva.

  4. Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „tovább vásárolok” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés - X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítését követően automatikusan frissül a kosár tartalma. Ha ez nem történne meg, a „frissítés/kosár frissítése” ikonra kattint Felhasználó.

  5. Felhasználó megadja, kiválasztja a szállítási címet (a pontosabb kézbesítés érdekében az esetleges külön megjegyzésekkel), majd a szállítási/fizetési módot, melynek típusai a következők:

  6. Fizetési módok:
    Utánvétel: Amennyiben a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza az "Utánvétel" fizetési módot. Ebben az esetben Ön a csomag átvételekor készpénzben tud fizetni a futárnak.

    Banki átutalás: Lehetősége van rendelését folyószámlánkra történő banki átutalással kiegyenlíteni. Megrendeléskor egy elektronikus díjbekérő számlát küldünk, melyen megtalálja az átutaláshoz szükséges adatokat: bankszámlaszámunkat, valamint a megrendelési számot, amit a közlemény rovatban kell feltüntetni. A termékek átvétele illetve kiszállítása a pénzügyi teljesítés feldolgozását követően lehetséges, melynek elkészüléséről e-mailben tájékoztatjuk.
    Bankkártyás fizetés: 

    Kártyás fizetés esetén a megrendelés házhozszállítását a fizetési tranzakció lezárását követően kezdjük meg.

    A bankkártyás fizetés révén Ön kényelmesen és biztonságosan vásárolhat áruházunkban. A kiválasztott áruk megrendelése után Önt a K&H Bank weblapjára irányítjuk, ahol a Bank által használt, jelenleg legbiztonságosabbnak ítélt, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet bankkártyájával. Vásárlóinknak csak annyi a dolga, hogy a fizetési mód kiválasztásánál "fizetés bankkártyával" feliratra kattintsanak, majd a K&H Bank fizetési szerverén a kártya számát, lejárati dátumát és háromjegyű biztonsági kódját megadják. A K&H Bank a VISA, VISA Electron, V-Pay, MasterCard, Maestro és JCB típusú kártyákat fogadja el.
    A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben fogadhatjuk el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi! Kérjük, érdeklődjön bankjánál, hogy az Ön kártyája felhasználható-e interneten keresztül lebonyolítandó vásárláshoz.
    A K&H Bank a sikeres vásárlást követően a tranzakcióról engedélyezési számot bocsát ki, amelyet érdemes felírni vagy az egész oldalt kinyomtatni. Sikertelen tranzakció esetén a K&H Bank hibaüzenetben közli a hiba okát.

    PayPal: A PayPal egy készpénzmentes pénzforgalmi szolgáltatásokat nyújtó pénzügyi intézet, mely az elektronikus kereskedelemre szakosodott. A PayPal elektronikus folyószámlát vezet ügyfelei részére, melyet azok hitelkártyás fizetéssel, banki átutalással vagy inkasszómegbízással tölthetnek fel lakossági vagy céges bankszámlájukról. Internetes vásárlások során nem kell bizalmas hitelkártya- vagy számlaadatokat megadni illetve továbbítani, hanem a PayPal felhasználói név valamint a jelszó megadása elegendő a fizetés lebonyolításához.
    PayPal fizetés esetén Önt a PayPal oldalára irányítjuk át, ahol két lehetősége van:
    - Ha már rendelkezik PayPal fiókkal, csak be kell lépnie PayPal felhasználói nevével és jelszavával, majd a fizetés részleteinek áttekintése után jóvá kell hagynia azt
    - Ha még nem rendelkezik PayPal fiókkal, akkor először létre kell hoznia egyet. További részletek a www.paypal.com oldalon.
    Személyes átvétel esetén Önnek lehetősége van készpénzzel, bankkártyával, vagy egészségpénztárra elszámolható termékek esetén egészségpénztári kártyával történő fizetésre is.
    PayPal fizetés esetén 150 Ft jutalékot számolunk fel.

  7. Szállítás:
    A szállítási költség 10000 Ft alatt 1190 Ft, 10000 Ft összegű megrendelés felett ingyenes.
    A szállítást az MPL futárszolgálat végzi, amelynek időpontjáról a Felhasználót a kiszállító legkésőbb a szállítás napját megelőzően tájékoztat. A kézbesítés munkaidőben történik 8.00-17.00-ig.
    Házhozszállítás futárszolgálattal:
    Amennyiben ezt a szállítási módot választja, a MPL futárszolgálat házhoz viszi Önnek a csomagját. A kézbesítés munkanapokon 8 - 17 óra között történik. Az MPL a küldeményt két alkalommal kísérli meg kézbesíteni az Ön részére. Amennyiben az első kézbesítési kísérlet nem vezetett eredményre, az MPL a küldemény érkezéséről és a kézbesítés megkísérléséről értesítőt hagy hátra. Az MPL a következő munkanapon ismét megkísérli a küldemény kézbesítését. A második kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén az MPL ismételten értesítőt hagy, melyen feltünteti azt a postahelyet, illetve őrzési időt, ahol és ameddig a jogosult átveheti a küldeményt.

    MPL Csomagautomata:
    Amennyiben ezt az átvételi módot választja, garantáltan nem kell sorban állnia, hiszen az átvétel gyors, pontos és korszerű. Automatára címzett küldemény esetén az MPL az Ön mobiltelefonjára vagy e-mail címére üzenetet küld a csomag hozzáférhetőségéről és az átvételi határidőről, mely az SMS kézbesítését követő 2 munkanap. A csomag az üzenetben kapott azonosító és a telefonszám megadásával vehető ki az automatából a nap 24 órájában bármikor. Az automaták az ország legfrekventáltabb pontjain kerültek kihelyezésre, ahol könnyen parkolhat, bárhol is jár az országban, és az átvétel után már indulhat is tovább. Amennyiben nem ér oda a megadott időpontra, csomagját a kiválasztott automatához közeli postára szállítják a posta munkatársai, amelyről szintén értesítést kap e-mailben, vagy SMS-ben.  Így csomagja akkor sem vész el, ha nem sikerül időben átvennie azt.
    MOL Posta Pont:
    Amennyiben ezt a szállítási módot választja, a legtöbb MOL PostaPonton a nap 24 órájában, akár munka előtt vagy munka után is elhozhatja a csomagját. SMS-ben vagy e-mailben kap értesítést a küldemény érkezéséről. A feladó határozza meg, hogy hány nap legyen az őrzési idő: 5 vagy 10 munkanap. Ezen időintervallumon belül akkor megy érte, amikor akar. A kijelölt kutak általában a település centrumában találhatók, így könnyen megközelíthetőek. A kutakon a parkolás egyszerű és ingyenes. Az így címzett küldemény esetén az MPL az Ön mobiltelefonjára vagy e-mail címére üzenetet küld a csomag hozzáférhetőségéről és az átvételi határidőről.

    MPL Postán marad:
    Amennyiben ezt a szállítási módot választja, országosan több mint 2500 helyen, így akár a legtávolabbi településen is átveheti csomagját. Válasszon egy postát, amelyik útba esik! Nem kell otthon várakoznia, vagy mást megkérnie a csomag átvételére. Az így címzett küldemény esetén az MPL az Ön mobiltelefonjára vagy e-mail címére üzenetet küld a csomag hozzáférhetőségéről és az átvételi határidőről.
    Személyes átvétel:

    Erre lehetőség az alábbi helyeken van, a rendelkezésre állásról küldött visszaigazolást követően, nyitva tartási időben:
    SZINVAPARK PATIKA: 3527 Miskolc, Bajcsy-Zsilinszky u 2-4., Szinvapark Bevásárlóközpont 1. emelet, nyitva tartás: hétfőtől szombatig 8.30-19.00-ig,
    SZENT ANTAL PATIKA: 3530 Miskolc, Széchenyi utca 70., Bató-ház mélyföldszint, nyitva tartás: hétfőtől péntekig 8.00-18.00-ig.
    A Szolgáltató a megrendelt terméket a megrendelés visszaigazolásától számított 5 munkanapig tartja raktáron, ha ezen időtartamon belül az átvétel nem történik meg, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik.

  8. Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

  9. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát, az elállási jogról szóló tájékoztatót, és esetlegesen a garancia levelet a csomag tartalmazza. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. A házhoz szállítás, illetve csomagküldés a gyógyszer sértetlen, forgalomba hozatali engedélyében jóváhagyott csomagolásában történik. Ha a készítmény bontható, az emberi felhasználásra kerülő gyógyszerek rendeléséről és kiadásáról szóló 44/2004. (IV. 28.) ESZCSM rendelet 21. §-ában foglalt szakmai szabályok szerinti csomagolásban történik a házhoz szállítás, illetve csomagküldés.

  10. Az adatok megadását követően Felhasználó a ”megrendelés/rendelés elküldése” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti a Szolgáltató felé egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.

  11. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.

  12. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt, avagy nem a Szolgáltatónak felróható egyéb okból nem tudja az üzenetet fogadni.

  13. Cselekvőképtelen személy megrendelést csak törvényes képviselője útján adhat le.

  14. Felhasználó a weboldalt csak saját felelősségre használhatja, felel a regisztrációjával végrehajtott cselekményekért, a csak általa megismerhető jelszó megőrzéséért. Szolgáltató a megadott adatokat nem köteles ellenőrizni, annak helytállóságáért Felhasználó felel. Szolgáltató kizárja felelősségét a weboldal használatából eredő károkért, így különösen a szolgáltatás ideiglenes elérhetetlenségéből, korlátozásából adódó károkért, a nem megfelelő működésből, hiányosságból, hibából, üzemzavarból, információ továbbítási késedelemből, vírusból, elektronikus kártevőkből eredő károkért. A weboldalon közzétett tartalom semmilyen esetben sem minősül kötelezettségvállalásnak, a hozzáférhetővé tett információk felhasználása Felhasználó kizárólag saját kockázatára történik.

A megrendelések feldolgozása és teljesítés

  1. A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését. A megrendelés a visszaigazolással válik a Szolgáltató részéről elfogadottá, és a teljesítési határidők is ezen időponttól kezdődnek.

  2. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 5 munkanapon belül. Ha Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.

  3. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. Amennyiben a megrendelés leadását követően a Szolgáltató jelzi a Felhasználó részére, hogy a megrendelés tárgyát képező valamely termék nem áll rendelkezésre, úgy Felek között a szerződés kizárólag a rendelkezésre álló termékek vonatkozásában jön létre. Felhasználó ezen – a megrendelt termékek vonatkozásában módosított – visszaigazolás kézhezvételét követően jogosult a teljes megrendelését törölni.

  4. Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Szolgáltató – a visszaigazolást megelőzően – jogosult indokolás nélkül visszautasítani a megrendelés teljesítését.

Elállás joga

  1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Felhasználó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát. Minta letölthető innen: Elállási jognyilatkozat minta

  2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

  3. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a Szolgáltató nem vállalja e költség viselését.

  4. Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.

  5. Nem illeti meg az elállási jog Felhasználót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

  6. A Fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát
    a. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
    b. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
    c. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
    d. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
    e. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
    f. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
    g. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
    h. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
    i. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
    j. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
    k. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés
    esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
    l. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

  7. Tájékoztatjuk a Felhasználókat, hogy a webshopon keresztül értékesített termékek túlnyomó része olyan zárt csomagolású termék, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza! Az ilyen termékek vonatkozásában az elállás kizárólag akkor gyakorolható, amennyiben a terméke csomagolása bontatlan.
    Gyógyászati segédeszköz vásárlása esetén csak kipróbálás előtt élhet az elállás jogával.
    Az elállási jog, gyógyszerbiztonsági okokból nem terjed ki a gyógyszernek minősülő készítményekre!

  8. Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Felhasználó részére, beleértve a szállítási díjat is.

  9. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.

  10. Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.

  11. Felhasználó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.

  12. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli.

  13. Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.

  14. A kifizetett összeg visszatérítését Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Felhasználó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

  15. Amennyiben Felhasználó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Felhasználó Szolgáltató részére.

  16. Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Felhasználót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Felhasználó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.

  17. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

  18. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.

  19. Felhasználó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

  20. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.

  21. A megrendelt termék gyógyszertárban történő személyes átvétele bolti (gyógyszertári) vásárlásnak minősül, így a szerződéstől történő elállásra a vásárlást követően ebben az esetben nincs lehetőség.

Jótállás, szavatosság

Kellékszavatosság

  1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
    Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

  2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
    Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

  3. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
    Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

  4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
    Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

  5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

  6. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

  1. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
    Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

  2. Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
    Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

  3. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
    A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

  4. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
    Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

  5. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
    Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.

  6. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
    A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy
    – a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
    – a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

    – a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
    A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
    Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

  1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
    Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a webshopot üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles. Szolgáltató nem vállal jótállást a fenti kormányrendelet körébe nem vonható termékekre. Amennyiben az adott termék vonatkozásában a gyártó szerződéses jótállást vállalt, úgy az ehhez kapcsolódó dokumentáció átadása a termék atadásával egyidejűleg történik.

  2. Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
    A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

  3. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
    A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.

  4. Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

A szavatossági igény esetén történő eljárás

  1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.

  2. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

  3. A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, ebben rögzíti vevő nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez, az eladott dolog megnevezését, vételárát, teljesítésének időpontját, a hiba leírását és bejelentésének időpontját, és az érvényesíteni kívánt jogot. Minta: Szavatosság kezelési jegyzőkönyv

  4. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

  5. Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

  6. A vállalkozás a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

  7. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze

Vegyes Rendelkezések

  1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

  2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti, a Szabályzatban – az eredeti célhoz leginkább közelítő – jogszabályoknak megfelelő tartalommal kerül helyettesítésre a nem alkalmazható rendelkezés.

  3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

  4. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

Panaszkezelés rendje

  1. A Szolgáltatók célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a megrendelést teljesítő Szolgáltató felé fenti e-mail címen, vagy levél útján is közölheti. Minta innen letölthető: Panaszkezelési jegyzőkönyv

  2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.

  3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

  4. Panasszal a területileg illetékes járási hivatalhoz fordulhat. Az illetékes kormányhivatalok listája ITT érhető el.

  5. Panasza esetén panaszügyintézés helye a Szolgáltató székhelye. Továbbá Felhasználónak lehetősége van az alábbi békéltető testülethez fordulni:
    Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
    Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
    Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
    Fax száma: (46) 501-099
    Név: Dr. Tulipán Péter István
    E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
    A magyarországi békéltető testületek listáját itt találja: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Online vitarendezési platform

Ezt az internetalapú platformot az EU azoknak a fogyasztóknak hozta létre, akik panasszal kívánnak élni az általuk online vásárolt árukkal vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, és fel szeretnének kérni egy semleges harmadik felet (vitarendezési testületet) a panasz kezelésére. Ha a nemzeti jogszabályok lehetővé teszik, a kereskedők is nyújthatnak be panaszt a fogyasztókkal szemben a termékek vagy szolgáltatások online vásárlásával kapcsolatban.

Ha valaki panaszt kíván tenni egy vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, nem kell feltétlenül bírósághoz fordulnia. Választhatja az alternatív vitarendezést. Alternatív vitarendezésnek tekinthető minden olyan eljárás, melynek révén a vitában álló felek peren kívül rendezhetik jogvitájukat. Ez azt jelenti, hogy a vevő felkér egy semleges harmadik felet – hivatalosan bejegyzett vitarendezési testületet –, hogy közvetítsen a vevő és a vevő által bepanaszolt kereskedő között. Különböző típusú vitarendezési testületek léteznek (közvetítők, választottbíróságok, ombudsmanok, békéltető testületek, fogyasztóvédelmi panaszbizottságok stb.), melyek egymástól eltérő módon járnak el: megoldást javasolhatnak panaszával kapcsolatban, előállhatnak mind a vevőre, mind a kereskedőre nézve kötelező megoldással, vagy egyszerűen csak egy asztalhoz ültetik a vitás feleket abból a célból, hogy kölcsönösen elfogadható megoldást találjanak. Az alternatív vitarendezési eljárások általában kevésbé hivatalosak, olcsóbbak és nem annyira időigényesek, mint a bírósági eljárások.

A platform itt elérhető:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

A honlap használatáról bővebb infó itt: http://www.bekeltet.hu/1-Hirek/296-Online-vitarendezes-ingyen-gyorsan-egyszeruen-gyakori-kerdesek-es-valaszok

Adatvédelem, ellenőrző hatóságok, speciális jogszabályok

A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: http://www.vitapack.hu/adatvedelmi_nyilatkozat A regisztrációval vagy a megrendelés elküldésével a Felhasználó hozzájárul ahhoz, hogy adatait a honlapot közösen üzemeltető gyógyszertárak (azaz a fent rögzített Szolgáltatók bármelyike) kezelje. Így Felhasználó a regisztrációval, illetve a megrendelés leadásával kifejezetten hozzájárul adatainak a szerződésben és az adatkezelési tájékoztatóban meghatározottak szerinti kezeléséhez, amely adatkezelési tájékoztatót Felhasználó megismert és elfogadott.

A gyógyszertárak működését ellenőrző egészségügyi államigazgatási szerv neve és elérhetősége: Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet, 1051 Budapest, Zrínyi u. 3., http://www.ogyei.gov.hu/nyitooldal/

Internetes gyógyszerértékesítést csak közforgalmú gyógyszertárak végezhetnek, ha honlapjaik címét legkésőbb a tevékenység megkezdésekor bejelentették az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézetnek. Az internetes gyógyszerforgalmazásra jogosult magyarországi gyógyszertárak és honlapjaik listájáért, illetve bővebb információért kattintson ide: www.ogyei.gov.hu/internetes_gyogyszer_kereskedelem/

Az internetes gyógyszer-kereskedelem folytatásával kapcsolatos jogszabályi előírások:

a. az emberi felhasználásra szánt gyógyszerek közösségi kódexéről szóló 2001/83/EK irányelvnek a hamisított gyógyszerek jogszerű ellátási láncba való bekerülésének megakadályozása tekintetében történő módosításáról szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/62/EU irányelvvel beillesztett 85c. cikk,

b. a biztonságos és gazdaságos gyógyszer- és gyógyászatisegédeszköz-ellátás, valamint a gyógyszerforgalmazás általános szabályairól szóló 2006. évi XCVIII. törvény 3. § 21. pont és 68. § (1) bekezdés,

c. a közforgalmú, fiók- és kézigyógyszertárak, továbbá intézeti gyógyszertárak működési, szolgálati és nyilvántartási rendjéről szóló 41/2007. (IX. 19.) EüM rendelet 17. § (5)-(6) bekezdései, 19. § (1) és (5) bekezdései,

d. az emberi felhasználásra kerülő gyógyszerek rendeléséről és kiadásáról szóló 44/2004. (IV. 28.) ESZCSM rendelet 21/A. § (1)-(2) bekezdése,

e. a gyógyszereket lakossági távértékesítésre kínáló személyek azonosítására szolgáló közös logó mintájáról, valamint a közös logó hitelességének értékelését lehetővé tevő műszaki, elektronikai és kriptográfiai követelményekről szóló az Európai Bizottság 699/2014/EU végrehajtási rendelete.

Miskolc, 2017. január 1.

Vásárlóink kedvence
Raktáron
Várható szállítás: május 29.
4.900 Ft
Raktáron
Várható szállítás: május 29.
11.179 Ft
Raktáron
Várható szállítás: május 29.
3.500 Ft
Raktáron
Várható szállítás: május 29.
19.522 Ft
Raktáron
Várható szállítás: május 29.
13.160 Ft